|
REC1723106 |
El Drive, eina compartida d'organització i didàctica |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Primària-Secundària-Formació Profess. |
|
|
|
1/7/2024 - 24/7/2024 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació Aprenonline
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
3PAO El Drive, eina compartida d'organització i didàctica
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 01/07/2024 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
55
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El Drive és una aplicació de Google que permet compartir l’elaboració arxius a temps real, fet que facilita a tasca d’equip entre docents i entre l’alumnat. Dins del Drive hi trobem els programes d’edició típics, com l’editor de text, fulls de càlcul… com alguns no tant coneguts però molt pràctics, com l’edició de formularis. I, també, amb correctors automàtics. Aquestes eines faciliten la tasca docent i possibiliten el treball en equip, fins i tot quan l’alumnat li costa organitzar-se fora del centre.
La formació és a distància i asincrònica.
Metodologia: Dins de la plataforma Moodle, hi ha una part teòrica, ja sigui en text, vídeos, enllaços, imatges… que el participant haurà de llegir, mirar, escoltar… Tot seguit hi ha una sèrie d’activitats, on el participant contestarà segons el que se li demani, pot ser una reflexió, una pràctica, una imatge, un filmet...
https://aprenonline.org/cursos/172-el-drive-eina-compartida-dorganitzacio-i-didactica-disponible-en-ledicio-de-primavera/
El preu de la matrícula és de 54,00 €
|
| |
Objectius |
Objectiu principal:
Conèixer i utilitzar les eines bàsiques del Drive.
Objectius específics
Conèixer i saber elaborar les funcions del Drive.
Conèixer i saber elaborar l’edició de textos del Drive.
Conèixer i saber elaborar els fulls de càlcul del Drive.
Conèixer i saber elaborar les presentacions del Drive.
Conèixer i saber elaborar els formularis del Drive.
Saber compartir arxius.
Confeccionar arxius de forma simultània i compartida.
Proposar tasques compartides a partir del Drive.
|
| |
Continguts |
Tema 1:
El Drive
Arxius al núvol
Organització del nostre Drive
Tipus de programes a fer servir.
Programes comuns i altres no tan usuals.
Tema 2:
L’editor de text
Eines bàsiques
Correctors automàtics
Jerarquització de l'escrit
Compartir l'edició.
Propostes didàctiques
Tema 3:
El full de càlcul
Eines bàsiques
Funcions bàsiques
Compartir l’edició
Propostes didàctiques
Tema 4:
Presentacions
Eines bàsiques
Fer una presentació compartida a distància
Propostes didàctiques
Tema 5:
Formularis
Creació d’un formulari
Recull de dades
Manipulació dels resultats.
Propostes didàctiques
|
| |
Formador/a |
Eulàlia Franquesa Niubò
|
| |
Avaluació |
El curs està dividit en 5 temes:
En el primer tema es planteja el coneixement global del Drive i del que significa tenir arxius al núvol.
Aquí caldrà crear algunes carpetes al Drive, alguns arxius, i compartir-los. Si no ho fa bé, la formadora li indicarà que cal millorar.
En el segon tema, treballarem el text, les eines, caldrà confeccionar un text amb eines i jerarquies de títols organitzats, després ho compartirà. Finalment, es proposarà una activitat didàctica que haurà d’adaptar al seu nivell d’alumnat. Es valorarà el nivell, i si s’ha fet correctament, si no se suggeriran millores.
En el tercer tema es treballa el full de càlcul, i hi ha propostes de tasques matemàtiques i socials, entre altres. Un cop conegudes i treballades les diferents possibilitats, el participant ha d’elaborar una proposta didàctica pel seu alumnat. La persona formadora decidirà si el nivell assoleix els objectius proposats o caldrà aplicar millores.
En el quart tema es treballen les presentacions, darrerament són una gran aposta pels resums i presentacions orals dels diferents treballs en equips de l’alumnat, El participant haurà de suggerir una petita programació on es possibiliti el treball telemàtic d’en equip preparant una presentació. Si no obté el nivell demanat, caldrà millorar-la.
I finalment, els formularis, on es treballa la possibilitat i el participant proposarà alguna tasca adaptada al seu alumnat on impliqui el treball de l’elaboració d’un formulari i la gestió dels resultats. Si no està prou bé, caldrà millorar-ho a proposta de la persona formadora.
En cap cas hi haurà una qualificació quantitativa.
Els participants en tot moment tenen la possibilitat de manifestar amb el seu formador la satisfacció del que van aprenent, a més a més, a final de curs hi ha una enquesta on manifesten la seva opinió sobre el curs.
|
| |
Requisits de certificació |
Per obtenir la certificació d'aquest curs és necessari: haver presentat el 100% de les activitats proposades amb un nivell satisfactori i haver contestat l'enquesta de valoració final.
|
| |
E-mail |
info@aprenonline.org
|
| |
|
|
|